Første gang på Oljemuseet

Hei, 

Igår var jeg for aller første gang på oljemuseet, og jeg må ærlig si at jeg var positivt overrasket.  Museet består av en stor utstilling av orginale gjendstander og modeller, samt aktiviteter (mest rettet for barn). 

På museet har de et "Escape room", som er ment til å gi et lite innblikk på hvordan man skal evakuere fra en oljeplattform etter alt har gått skeis. jeg og gruppen min klarte å evakuere på 41 sekunder!!!

Vi kunne også sitte i et kontrollsenter som viser hvordan det er å styre de store maskinene som blir brukt til å ta ut olje fra havbunnen.  Det var også en sklie brukt til en potensiell evakuering. 

Videre så vi en film om hvordan oljen har forandret stavanger og skapt konflikter. jeg synes kortfilmen var veldig bra

En som jobbet på museet viste oss litt rundt og forklarte hvordan oljen/oljefondet har forandret økonomien. Han sa at med alle pengene som var i fondet kunne hver                                                                                         enkelt normann få nesten 2 000 000 kr. 

Det var også store skjermer som viste hvordan oljen blir produsert over tid. 


Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

DETTE KUNNE GÅTT GALT!!!! (BILDEBEVIS)